آموزش ساخت ماشین مجازی در VMWare Workstation

شبکه  آموزش ساخت ماشین مجازی{ویندوز جدید برروی ...

آموزش ساخت ماشین مجازی در VMWare Workstation

آموزش ساخت ماشین مجازی{ویندوز جدید برروی ویندوز فعلی بدون از رفتن ویندوز فعلی  } در VMWare Workstation

 

ابتدا فایل را از اینجا دانلود و نصب کنید.

با عرض سلام و خسته نباشید به همه شما دوستان عزیز ، در پست آموزش نصب و استفاده از VMware Workstation 11 کمی درباره ماشین های مجازی توضیح دادم اما در این پست می خواهم نحوه ساخت ماشین مجازی را در VMware توضیح دهم. برای شروع باید برنامه VMware رو اجرا کنید سپس مراحل زیر رو دنبال کنید:

ساخت ماشین مجازی

1- در پنجره Home میتوانید روی گزینه Create A New Virtual Machine کلیک کنید یا با نگه داشتن همزمان کلید های CTR+N یا از طریق منوی File و کلیک بر روی New Virtual Machine شروع به ساخت یک ماشین مجازی جدید کنید

2

انتخاب نسخه ماشین مجازی

2- در پنجره Welcome to the New Virtual Machine Wizard شما دو گزینه پیش و رو دارید یک Typical دو Custom که در گزینه اول ساخت ماشین مجازی در چند گام کوتاه انجام می شود و اکثر تنظیمات را خود برنامه به صورت خودکار انجام میدهد ولی در گزینه دوم یعنی Custom که ما با آن کار داریم یک به یک تنظیمات را به صورت دستی خودمان انجام می دهیم. بعد از انتخاب Custom روی گزینه Next کلیک کنید.

3- در پنجره Choose The virtual Machine Compatibility می توانید نوع ماشین مجازی خود را مشخص کنید این بستگی به این دارد که آیا م خواهید VM (ماشین مجازی) شما در VMware های قدیمی تر هم اجرا شود ؟ پس بهترین انتخاب خود را انجام دهید و سپس روی گزینه Next کلیک کنید

3

4- در پنجره Guest Operating System Installation باید آدرس سیستم عاملی که می خواهید روی این ماشین مجازی نصب کنید را بدهید که از سه طریق مختلف می توانید این عمل را انجام دهید 1- Installation Disk از طریق DVD-ROM 2- Installer Disk Image File (ISO) از طریق آدرس فایل ISO سیستم عامل 3- I Will Install Operating System Latter موکول کرد انتخاب به بعد از ساخت کامل ماشین مجازی.

4

در صورتی که از گزینه اول استفاده کنید باید CD یا DVD سیستم عامل مربوطه را در دستگاه خود قرار دهید، اما در صورتی که می خواهید از فایل ISO سیستم عامل استفاده کنید باید روی قسمت Browse کلیک کنید و سپس به مسیر فایل سیستم عامل بروید و در آخر روی سیستم عامل مورد نظر دو بار کلیک کنید.

نکته: اگر در این مرحله سیستم عاملی را انتخاب کنید مراحل ساخت ماشین مجازی شما با آنچه که می خوانید تغییر پیدا خواهد کرد پس گزینه سوم را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید.

انتخاب نوع سیستم عامل

5- در پنجره Select Guest Operating System باید نوع سیستم عامل مورد نظر خود را انتخاب کنید اگر چیز خاصی را مد نظر ندارید روی گزینه Other کلیک کنید در این مثال من روی گزینه Microsoft Windows و سپس Windows 10 را انتخاب کردم، بعد از انتخاب روی گزینه Next کلیک کنید.

5

6- در پنجره Name of The virtual Machine باید نام و آدرس ذخیره شدن ماشین مجازی خود را تعیین کنید در قسمت Virtual Machine Name باید نام مورد نظر را بگذارید و در قسمت Location باید آدرس ذخیره شدن این ماشین مجازی را مشخص کنید.

6

انتخاب Firmware ماشین مجازی

7- در پنجره Firmware Type باید نوع Firmware خود را مشخص کنید که دو گزینه BIOS یا EFI را پیش و رو دارید گزینه BIOS را انتخاب کنید سپس روی گزینه Next کلیک کنید.

7

انتخاب تعداد CPU ماشین مجازی

8- در قسمت Process Configuration با در نظر گرفتن نوع سیستم عامل و سخت افزار کامپیوتر شما باید تعداد مشخصی هسته CPU را به ماشین مجازی اطلاق کنید برای مثال CPU کامپیوتر من Core I 3 می باشد و می خواهم یک ویندوز 10 روی ماشین مجازی نصب کنم پس در قسمت Number of Processors به تعداد 2 هسته و در قسمت Number of Core per Processor هم تعداد 2 را مشخص می کنم.

8

انتخاب حجم RAM ماشین مجازی

9- در پنجره Memory for the virtual machine نیز همانند قسمت Processor Configuration باید حجم خاصی از RAM کامپیوتر خود را به ماشین مجازی اختصاص دهید. این هم بستگی به سیستم عامل مورد نظر و هم به مشخصات سخت افزاری شما دارد من 2 GB RAM را برای نصب ویندوز 10 به این ماشین مجازی اختصاص می دهم.

9

انتخاب کارت شبکه ماشین مجازی

10- در پنجره Network Type باید نوع کارت شبکه ماشین مجازی را مشخص کنید که چهار گزینه مختلف را پیش رو دارید 1- Use Bridged Network با انتخاب این گزینه کارت شبکه ماشین مجازی شما به طور مستقیم به شبکه فیزیکی شما متصل میشود و در صورتی که در شبکه خود مودم یا DHCP Server داشته باشید از آن آدرس IP و … را دریافت می کند. 2- Use Network Address Translation با انتخاب این گزینه یا همان NAT عمل NAT روی کارت شبکه مجازی شما صورت می گیرد 3- Use Host-Only Networking با انتخاب این گزینه کارت شبکه ماشین مجازی شما به یک شبکه خصوصی وارد می شود که جدا از شبکه فیزیکی شما می باشد. 4- Do Not Use Network Connection با انتخاب این گزینه برای ماشین مجازی خود هیچ کارت شبکه ای درست نمی کنید در این آموزش ما گزینه Use Bridged Network رو انتخاب می کنیم تا ماشین مجازی هم به اینترنت و هم به شبکه فیزیکی ما دسترسی کامل داشته باشد.

10

11- در پنجره Select I/O Controller Type روی هر کدام از گزینه ها که Recommend نوشته بود را انتخاب کنید برای مثال LSI Logic SAS .

11

نوع ارتباط هارد دیسک ماشین مجازی

12- در پنجره Select A Disk Type باید نوع ارتباط هارد دیسک را مشخص کنید که در این قسمت هم روی هر کدام از گزینه ها که Recommend نوشته بود را انتخاب کنید.

12

انتخاب هارد دیسک ماشین مجازی

13- در قسمت Select A Disk باید یک هارد دیسک برای ماشین مجازی مشخص یا درست کنید که در این پنجره شما سه گزینه Create New Virtual Disk که برای ساخت هارد دیسک مجازی می باشد و گزینه Use an Existing Virtual Disk برای انتخاب یک دیسک مجازی می باشد که از قبل درست شده است و گزینه Use a Physical Disk (For Advance Users) برای انتخاب قسمتی از هارد دیسک واقعی شما می باشد که در حال حاضر این گزینه اصلا پیشنهاد نمیشود. پس گزینه Create New Virtual Disk را انتخاب کنید و سپس روی گزینه Next کلیک کنید.

13

مشخصات هارد دیسک ماشین مجازی

14- در پنجره Specify Disk Capacity باید حجم هارد دیسک و نوع آن را مشخص کنید در قسمت Maximum Disk Size (GB) باید مقدار حجمی که می خواهید هارد دیسک این ماشین مجازی داشته باشد را به گیگابایت مشخص کنید برای مثال همان 60 GB برای ویندوز 10 عالی می باشد در صورتی که تیک گزینه Allocate all Disk Space Now را بگذارید کل 60 گیگ را یکجا به هارد مجازی اطلاق خواهد کرد در غیر این صورت کم کم با اضافه شدن داده ها به حج هارد دیسک اضافه میکند با گذاشتن تیک گزینه Store Virtual Disk As a Single file دیسک مجازی را به یک پارت 60 گیگاباتی تبدیل می کنید ولی اگر روی گزینه Split Virtual Disk Into the Multiple Files هارد دیسک مجازی را به چندین قسمت تقسیم می کنید. بعد از انتخاب موارد دلخواه روی گزینه Next کلیک کنید.

14

15- در پنجره Specify Disk File باید مسیر ذخیره شدن هارد دیسک مجازی را مشخص کنید مسیری را مشخص کنید که به اندازه حجم هارد دیسک مجازی فضای خالی داشته باشد برای انتخاب روی گزینه Browse کلیک کنید سپس روی گزینه Next کلیک کنید.

15

مشخصات تنظیمات انجام شده

16- در پنجره Ready To Create Virtual Machine آن تنظیماتی را که تا به حال انجام دادید را به شما به صورت خلاصه نشان میدهد. با کلیک روی گزینه Customize Hardware می توانید تنظیمات هر قسمت که بخواهید عوض کنید یا با کلیک بر روی Finish ساخت ماشین مجازی را به پایان برسانید. پس روی گزینه Finish کلیک کنید تا گام آخر را توضیح دهم.

16

17- پس از کلیک روی گزینه Finish با پنجره زیر مواجه خواهید شد حالا تنها کاری که باقی مانده انتخاب DVD یا فایل ISO سیستم عامل می باشد برای انتخاب روی گزینه CD/DVD SATA در سمت راست کلیک کنید.

17

انتخاب مدیای سیستم عامل

18- سپس روی گزینه که در اختیار دارید کلیک کنید در صورتی که می خواهید از روی CD یا DVD سیستم عامل را نصب کنید باید روی گزینه Use Physical Drive کلیک کنید و اگر می خواهید از فایل ISO سیستم عامل استفاده کنید باید روی گزینه Use ISO Image File کلیک کنید سپس با کلیک بر روی Browse آدرس فایل ISO سیستم عامل را به برنامه بدهید سپس روی گزینه OK کلیک کنید.

18

و در آخر هم روی گزینه Power On This Virtual Machine کلیک کنید تا ماشین مجازی را همانند کامپیوتر عادی روشن کنید. اگر سوال یا انتقادی داشتید رایان افزار را از محبت خودتون دریغ نکنید

.



مطالب مرتبط:


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...