برگرداندن ویندوز به تاریخ چند روز قبل

[اورژانس کامپیوتری رایان افزار ][اورژانس کامپیو...

برگرداندن ویندوز به تاریخ چند روز قبل

اورژانس کامپیوتری رایان افزار اورژانس کامپیوتری رایان افزار

برگرداندن ویندوز به تاریخ چند روز قبل

برای این کار بایدSystem Restore از قبل فعال باشد. برای اجرای آن در منوی شروع بهPrograms سپس Accessories و در نهایتSystem Tools رفته و رویSystem Restore کلیک کنید تا اجرا شود.

در پنجره مربوطه گزینه Restore my computer to an earlier time را انتخاب کنید و روی Nextکلیک کنید. در مرحله بعد زمانی را که می خواهید به آن بازگردید را انتخاب کنید و Nextرا فشار دهید. با ادامه دادن مراحل، تنظیمات ویندوز و فایل های مختلف در درایوها به زمان مورد نظر شما بازگردانده می شوند. توجه داشته باشید که انجام چنین کاری، فایل های تمامی درایوها را تحت تأثیر قرار می دهد. البته می توانید تنظیمات System Restore را طوری تغییر دهید که فقط روی درایو ویندوز عمل کند. برای این کار روی my computer کلیک راست و Propertiesرا انتخاب کنید. در پنجره ای که باز می شود به بخش System Restore بروید. روی هر درایوی که نمی خواهید System Restore روی آن فعال باشد کلیک و سپس روی settingsکلیک کنید. در پنجره ای که باز می شود گزینهTurn off system restore on this drive را علامت بزنید و کلید okرا فشار دهید.

برخی ترفند های رایانه‌ای به درد بخور

استفاده از هارددیسک به عنوان رم
در صورتی که رم دستگاه شما پایین است، شما می توانید مقداری از هارددیسک را به عنوان رم رایانه خود معرفی کنید. این عمل باعث افزایش سرعت سیستم شما و جلوگیری از هنگ شدن آن می شود.

برای این کار مراحل ذکر شده را دنبال کنید. روی My Computerکلیک راست کنید سپس از منوی باز شده روی Propertiesرا کلیک کنید. حال وارد پنجره Properties Systemبشوید که از تب های گوناگون تشکیل شده است سپس در این قسمت وارد تب Advancedبشوید. در قسمت Performance بر روی گزینه Settingsکلیک کنید و وارد قسمت Options Performanceبشوید. در این قسمت نیز تب Advancedرا انتخاب کنید. در قسمت Virtual Memoryگزینه Changeرا انتخاب کنید. در این قسمت مقدار رمی را که به طور پیش فرض انتخاب شده است را مشاهده می کنید.معمولاً در رم های 256 این مقدار بین 768-384 متغیر بوده که 384 حداقل و 768 حداکثر است. درایوی را که می خواهید در آن مقدار فضایی را اختصاص به رم دهید انتخاب کنید سپس گزینه Custom sizeرا فعال کنید. اندازه های خود را در این قسمت وارد کنید و در پایان کلید Setرا فشار دهید و تمامی پنجره های باز شده را OKکنید. در صورت امکان رایانه خود را Restart کنید.

برخی ترفند های رایانه‌ای به درد بخور

یک راه بهتر از Restart کردن

خیلی وقتها برای شما پیش می آید که در حال کار کردن با کامپیوتر هستید که ناگهان پیغامDont sent ظاهر میشود و بعد از کلیک کردن روی این پیغام صفحه دسکتاپ تان محو میشود ؛ یعنی بغیر از عکس پس زمینه دیگه چیزی باقی نمونده و هرکاری هم که میکنید اتفاقی نمی افتد و فقط در این حالت سه کلیدCtrl+Alt+Del کار می کند.

اگر می خواهید بجایrestart کامپیوتر خود کار راحتری را انجام بدهید مراحل زیر رو انجام بدید

شما وقتی این مشکل براتون پیش آمد ابتدا سه دکمه Alt+Ctrl+Delete رابزنید تا پنجرهTask Manager باز بشود.

سپس روی دکمهNew Task کلیک کنید وقتی پنجره بازی شد کلمهrestore را درونشتایپ کنید.

بعد خواهید دید که صفحه دستکتاپتان ظاهر میشود و یک پیغام خطا بعد از این ظاهر می شود که شما به این پیغام توجه نکنید وOk را کلیک کنید.

 

 

بدین منظور پس از روشن کردن کامپیوتر به طوری پیاپی دکمهDelete را فشاردهید تا وارد محیطSetup و تنظیماتBIOS شوید.

حال برای روشن کردن اتوماتیک کامپیوتر در زمان دلخواه ، به قسمتPower Management Setup شوید.

سپس گزینهPWron/Resume by alarm را از حال غیرفعال به فعال تغییر دهید.

بعد از این کار خواهید دید که گزینهdate alarm در زیر فعال شده و می توانید  تاریخ خود را ثبت کنید.

زمان را می توانید با گزینهTime alarm ثبت نمایید. با فشردن کلیدF10 و ذخیره اطلاعات و تغییرات کامپیوتر خود را خاموش کنید و فقط سیم برق کامپیوتر به پریز باشد. حال در تاریخ و تایم مورد نظر شما کامپیوتر بصورت اتوماتیک روشن می شود

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...