چگونه کوکی های شخصی خود را از گوگل کروم حذف نماییم؟

چگونه کوکی های شخصی خود را از گوگل کروم حذف نماییم؟

سوالی که ممکن است برای خیلی ها مطرح شود در مورد چگونگی پاک کردن کوکی ها از مرورگر گوگل کروم است.

گوگل کروم مانند تمام مرورگرهای پیشرفته دیگر کوکی ها را پشتیبانی می کند. کوکی ها برنامه های کوچکی هستند که از طریق وب سایت ها بر روی سیستم شما و البته از طریق مرورگرتان ذخیره می شوند. کوکی ها برای کاربردهای مفیدی همچون ردیابی داده ها و کاربران در اینترنت و ذخیره اطلاعات کاربران جهت استفاده مجدد بکار می روند.
کاربرانی که از گوگل کروم استفاده می کنند می توانند، تمام اطلاعات قابل مشاهده جستجوگر خود مانند کوکی ها و هر آنچه دانلود نموده اند و یا با مرورگر خود جستجو کرده اند را مطابق آنچه در ادامه می آید پاک کنند.
همچنین کلید ترکیبی  Ctrl+Shift+Del نیز دقیقا همین کار را برای شما انجام می دهد .
 
 
گاهی اوقات پس از اینکه کوکی ها را پاک کردید و به مرورگر  Chrome خود باز می گردید متوجه می شوید که جستجو گر شما فقط اجازه پاک کردن تمام کوکی ها را یکجا به شما می دهد. این درحالیست که گاهی نیاز دارید که یک کوکی خاص  یا دسته ای از یک نوع کوکی را ازبین ببیرید و مرورگر این امکان را به شما نمی دهد.
این مورد برای توسعه دهندگان وب سایت ها که برای امتحان مرورگر خود برخی وب سایت ها را باز می کنند یا اینکه شخصی پس از باز کردن یک وب سایت می خواهد اطلاعات خود را از روی جستجو گر خود پاک کند مورد استفاده قرار می گیرد .
یک راه ساده برای پاک کردن کوکی های شخصی این است که  در نوار آدرس خود عبارت chrome://settings/cookies را تایپ کنید. با این کار لیستی از کوکی های موجود بر روی جستجوگر شما باز می شود. تمام کوکی های ذخیره شده در اینجا برای شما نشان داده می شوند. در این قسمت امکان حذف یکباره تمام کوکی ها و جستجوی یک کوکی خاص به شما داده شده است. با کلیک بر روی یک سایت تمام کوکی های ذخیره شده از آن سایت بر روی سیستم شما، نشان داده می شود. اگر برروی کلید Remove کلیک کنید کوکی هایی را  که انتخاب کرده بودید ( تیک زده بودید) از روی سیستم شما حذف می شود.
 
به همین سادگی شما کوکی هایی را که به آن ها نیاز ندارید پاک کرده اید.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...