چگونه در اینترنت به خرده فروشان اعتماد کنیم و در دام دسیسه های کلاهبرداری نیافتیم؟ هر روز میلیون ها نفر بدون هیچ گونه مشکلی در اینترنت خرید می کنند. با داشتن کمی شجاعت و دانش، شما می توانید از ایجاد مشکلات مربوط به تجارت الکترونیکی جلوگیری نمائید.
خطرات:
• خرید کالاهایی که تحویل داده نمی شوند.
• ارائه کالاهایی که با خصوصیات گفته شده در سایت مطابقت ندارند.
• تاخیر ها و زحمت هایی که خرید آنلاین دارد.
• خدمات ضعیف پس از فروش
• سوء استفاده از کارت های اعتباری شما
با فروشندگان مطمئن و معروف معامله کنید:
• فروشندگان دارای اعتبار را انتخاب کنید. مخصوصاً زمانی که از اشخاص خاصی خرید می کنید.
• در جستجوی مدارک واقعی مانند جزئیات آدرس و شماره تلفن برای برقراری ارتباط باشید.
• فقط با بازدید از وب سایت افراد یا شرکت ها در مورد آنها قضاوت نکنید.
• وقتی که در حال خرید از شرکت های خارجی هستید، به طور خاص خیلی حساس باشید.
• سیاست فروشندگان در حفظ حریم شخصی و بازپرداخت مبلغ کالا را بررسی نمائید.
• از روش های مناسب و ایمن برای پرداخت پول در اینترنت استفاده کنید تا در صورت عدم تحویل کالا از اطلاعات مالی و بانکی شما تا حدی محافظت شود.
از یک وب سایت مطمئن استفاده کنید.
• اطمینان حاصل کنید که از یک وب سایت مطمئن برای وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری خود استفاده می کنید. در گوشه پایین سمت راست پنجره مرورگر خود به دنبال نشانه ای از قفل (Padlock) باشید و اطمینان حاصل کنید که آدرس وب سایت با (https://) آغاز می شود.
• اگر شما از آخرین نسخه مرورگر خود استفاده می کنید و وب سایت اینترنتی فروشگاه از جدیدترین تکنولوژی امنیتی مانند نسخه جدید و معتبر شناسه امنیتی SSL استفاده می کند، ممکن است وقتی که از یک وب سایت مطمئن بازدید می کنید، نوار آدرس شما سبز شود.
• اگر اخطاری در ارتباط با شناسه امنیتی سایت دریافت کردید، خیلی حساس و محتاط باشید. در هر حال، قفل (Padlock) نشانه ای دقیق از وجود امنیت در سایت نیست و هیچ ارتباطی با اصول اخلاقی مورد استفاده صاحبان سایت ندارد.
• بر روی قفل (Padlock) کلیک کنید تا بتوانید ادعای فروشنده در مورد هویتش را ببینید و بررسی کنید که آیا شناسه امنیتی آنها در آدرس درست و واقعی ثبت شده است یا خیر.
• اطلاعاتی که توسط قفل (Padlock) روی صفحه ظاهر می شود، نباید شما را فریب دهد. برای صاحبان اصلی سایت کپی کردن تصویر یک قفل (Padlock) کار آسانی است. شما باید به دنبال قفلی (Padlock) باشید که در پنجره اصلی خود مرورگر وجود دارد.
از دسیسه های کلاهبرداری بر حذر باشید.
• اگر شرایط (یک معامله) خیلی بیشتر از حد واقعی ،عالی به نظر برسد، احتمالاً حقه ای در کار است. در اینترنت به بررسی اطلاعات راجع به این شرکت بپردازدید و بررسی کنید که آیا شخصی قبلاً با این مشکل مواجه شده است.
• از طرح های کار در خانه که وعده می دهند به راحتی می توانید درآمد کسب کنید و هیچ وقت هزینه ای نپردازید، اجتناب کنید.
• از شرکت های معتبر خرید کنید.
• به شدت از هر چیزی که در پیام های ناخواسته یا هرزنامه ها (Spam) ارائه و تبلیغ می شود، اجتناب و دوری کنید.
فروش آنلاین
اگر شما شرکتی دارید که بخش فروش آنلاین دارد،:
• مشتریان و عرضه کنندگان جدید را از طریق اطلاعات منتشر شده در مورد آنها (مانند شماره تلفن یا آدرس) شناسایی کنید.
• قبل از ارسال هر نوع کالایی به صورت نسیه، گزارشی از وضعیت اعتباری مشتریان خود تهیه کنید.
• شرکت های تجارت الکترونیک در قبال هر نوع کلاهبرداری از کارت های اعتباری مسئول هستند. (مگر آن که آنها از خدمات Verified by Visa(شرکت های تایید شده توسط Visa)یا MastercardSercurecode(کد امنیتی Mastercard)استفاده کنند. این سیستم ها از شرکت ها در برابر اتهامات کلاهبرداری، حمایت می کنند.)
• استفاده از سیستم های بررسی هویت و اعتبار آدرس (AVS) و شماره امنیتی کارت (CSC) می تواند به گونه ای موثر خطرات تقلب و کلاهبرداری در تجارت الکترونیک را کاهش دهد.
• تایید اعتبار مشتری پرداخت مبلغ پول را تضمین نمی کند و بنابراین شرکت ها باید تمامی بررسی ها برای تایید اعتبار مشتری و آدرس مشتری برای تحویل کالا را انجام دهند.
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...