چگونه IP Address،موقعیت جغرافیایی و.. ارسال کننده ایمیل را شناسایی کنیم

چگونه IP ADDRESS،موقعیت جغرافیایی و.. ارسال کنن...

چگونه IP Address،موقعیت جغرافیایی و.. ارسال کننده ایمیل را شناسایی کنیم

چگونه IP Address،موقعیت جغرافیایی و.. ارسال کننده ایمیل را شناسایی کنیم

ارسال و دریافت ایمیل یکی از راه های ارتباطی بسیار پر کاربرد و متدوال در اینترنت میباشد که امروزه بسیاری از اشخاص توسط سرویس های ارائه دهند ایمیل از آن استفاده میکنند.زمانی که شما ایمیلی را دریافت و مشاهده میکنید علاوه بر اطلاعات رایج مانند ایمیل فرستنده،موضوع و.. که در هنگام خواندن ایمیل به نمایش داده میشود،اطلاعات جانبی دیگر همانند IP Address ،موقعیت جغرافیایی و.. شخص فرستنده نیز را میتوان از طریق همان ایمیل بدست آورد که در حالت عادی کاربران قادر به مشاهده و شناسایی آن در محتوا ایمیل نیستند.

انزل وب

ما در ادامه یک روش بسیار آسان و کاربردی را به شما معرفی میکنیم که میتوانید از طریق آن براحتی اطلاعات اضافی در مورد شخص فرستنده ایمیل بدست آورید.


یک ایمیل علاوه بر پیغام ،نام فرستنده و موضوع دارای بخش دیگری به نام email header میباشد که این بخش حاوی اطلاعات و جزئیات تکمیلی در مورد فرستنده میباشد.یکی از مزایای بررسی این قسمت از ایمیل، شناسایی ایمیلهایی میباشد  که حاوی ویروس و روشهای هک مانند فیشینگ هستند.

اکثر سرویس دهندگان ایمیل گزینه ای برای مشاهده Header ایمیل در اختیار کاربران قرار میدهند.به طور مثال در سرویس ایمیل جیمیل شما میتوانید با کلیک بر روی فلش کوچکی ▼ که در قسمت بالایی ایمیل قرار دارد و انتخاب گزینه Show original  از منو باز شده ، اطلاعات Header ایمیل را مشاهده کنید.

انزل وب

در سرویس یاهو نیز میتوانید با کلیک بر آیکن چرخدنده و انتخاب گزینه View Full Header اینکار را انجام دهید.

انزل وب

درنگاه اول محتویات هدر ایمیل بسیار گیج کننده به نظر میرسد،اما نگران نباشید قرار نیست در این قسمت شما این کدها را بررسی کنید،فقط کافیست تمام متنی را که در این قسمت مشاهده میکنید را  Copy کنید.(اگرچه میتوان با بررسی دستی نیز از این قسمت اطلاعات خوبی بدست آورد اما اینکار وقت گیر است )

انزل وب

پس از کپی کردن متن به سرویس ipTRACKERonline مراجعه کنید و در کادر متنی قسمت Email header analysis متنی را که Copy نمودید را Paste و بر روی دکمه Submit header for analysis کلیک کنید.

انزل وب

این سرویس به صورت اتوماتیک اطلاعات وارد شده را آنالیز و بررسی میکند و سپس نتایج را که شامل IP Adress پیدا شده در داده های هدر ایمیل،اطلاعات اصلی (شامل:IP, نام هاست, شرکت, کشور, شهر)،اطلاعات ایمیل (شامل:موضوع،تاریخ ارسال،ID پیغام) و اطلاعات جغرافیایی (شامل:قاره،عرض جغرافیایی،منطقه زمانی) را در قالب جدول های جداگانه نمایش میدهد.

انزل وب

علاوه بر این میتوانید مختصات جغرافیایی IP Adress پیدا شده را در نقشه گوگل نیز به صورت تصویری مشاهده کنید.

انزل وب

 

 

مطالب مرتبط:

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...