آموزش Shutdown و ریستارت کردن ویندوز 8 با کیبورد

    آموزش Shutdown و ریستارت کردن ویندوز 8 با ک...

آموزش Shutdown و ریستارت کردن ویندوز 8 با کیبورد
 

 

آموزش Shutdown و ریستارت کردن ویندوز 8 با کیبورد

 

 

 

 

اگر شما هم دوست دارید تا تبدیل به یک کاربر حرفه ای ویندوز شوید، باید یاد بگیرید تا کمتر از ماوس برای کارهای خود استفاده کنید. در این مطلب آموزشی قصد داریم تا به شما یاد دهیم چطور بدون استفاده از ماوس، ویندوز خود را Shutdown یا Restart کنید.

 

(اگر با ویندوز 8 کار کرده باشید حتما میدانید که مراحل شات دان یا ریستارت کردن سیستم در حالت عادی کمی طولانی است)

 

 

 

 

کاربرانی که از نسخه‌های قدیمی تر ویندوز (مثل ویندوز 7 و XP) استفاده کرده‌اند می‌دانند که Shutdown یا Restart کردن ویندوز در این نسخه‌ها بسیار راحت قابل انجام بود. تنها کافی بود که کلید Win بر روی صفحه کلید خود را فشار دهند و پس از نمایان شدن منوی Start، گزینه Shutdown را انتخاب کنند. اما در ویندوز 8 چنین قابلیتی وجود ندارد.
 
 
 
در قدم اول، کلیدهای ترکیبی Win + X را بفشارید. خواهید دید که منوی ابزارها از کنار صفحه برای شما باز خواهد شد:
 
 
 
 
 
سپس با استفاده از صفحه کلید، حرف U را بفشارید تا گزینه Shut down or sign out برای شما نمایان شود:
 
 
 
 
 
حال می‌توانید از حرف U برای Shut Down کردن، حرف R برای Restart کردن، حرف S برای Sleep و حرف I برای Sign out کردن استفاده کنید.
 
 
 
یک راه سریع تر
ترفند جالبی بود؟ پس صبر کنید تا یک ترفند جالب تر به شما نشان دهیم!
 
یک راه سریع تر نیز برای دسترسی به گزینه های خاموش کردن سیستم وجود دارد. تنها کافیست کلیدهای ترکیبی ALT + F4 را بفشارید تا پنجره‌ی مربوط به Shut Down برای شما به نمایش درآید:
 
 
 
 
 
دقت کنید که در هنگام اجرای این فرامین باید دسکتاپ شما فعال (Active) باشد. با استفاده از میانبر Win + D می توانید دسکتاپ را فعال کنید. و یا برای اینکه دسکتاپ فعال شود روی دسکتاپ کلیک کنید.

 

 



 

 

 


1 نظر

Johnette
Johnette  ۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۲۳:۴۷:۳۶

My spouse and I stumbled over here different page and thought I might as well check things out. I like what I see so i am just following you. Look forward to looking into your web page yet again.