آموزش تعیین و یا تغییر پسورد وای فای (WiFi)

    آموزش تعیین و یا تغییر پسورد وای فای (WiFi)...

آموزش تعیین و یا تغییر پسورد وای فای (WiFi)
 

 

آموزش تعیین و یا تغییر پسورد وای فای (WiFi)

 

 

 

 
امروزه بسیاری از کاربران از مودم بی سیم WiFi استفاده میکنند. به این ترتیب میتوان به راحتی از طریق موبایل و لپتاپ به اینترنت وصل شد. اما اگر شما پسوردی برای اینترنت بی سیم خود تعیین نکنید (و یا پسورد آن لو برود) ، همسایگان شما میتوانند از اینترنت شما استفاده کنند! متاسفانه دزدی اینترنت WiFi این روزها بسیار متداول شده است.
 
یکی از کارهایی که می تواند شما را از شر دزدی اینترنت بی سیم نجات دهد، تغییر دادن رمز مودم WiFi است.
 
 
روش کار:
برای تغییر رمز وای فای، ابتدا کابل شبکه را از کامپیوتر به مودم وصل کنید و بعد مراحل زیر را انجام دهید:
 
نرم افزار مرورگر خود را باز کنید (ترجیحا Firefox). سپس آدرس صفحه تنظیمات مودم (که معمولا 192.168.1.1 است) را در کادر آدرس وارد کنید و اینتر بزنید. وارد صفحه تنظیمات مودم خواهید شد. سپس نام کاربری و رمز عبور مودم خود را وارد کنید.
 
(به صورت پیش فرض، رمز و نام کاربری بیشتر مودم ها admin می باشد. معمولا این موضوع در دفترچه راهنمای مودم نوشته شده است. آدرس صفحه تنظیمات مودم نیز معمولا در همین دفترچه ذکر شده است)
 
تا اینجای کار در همه مودم ها مشابه است. در صفحه اصلی تنظیمات مودم گزینه ای وجود دارد با عنوان Network که وقتی روی آن کلیک می کنید صفحه دیگری باز می شود که چند گزینه دارد. شما باید گزینه های شبیه Wireless یا WiFi و یا WLAN را پیدا کنید تا وارد صفحه تنظیمات WiFi شوید.
 
در بخش تنظیمات WiFi به قسمت Security بروید و از آنجا گزینه Password یا Preshared Key یا Passphrase را پیدا کنید. در اینجا میتوانید رمز مودم خود را تعیین کنید، و یا آن را تغییر دهید.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...